Veelgestelde vragen

  • Ik heb al een website. Waarom iets nieuws?

    UwRegioKapper is een online marketingcommunicatie concept dat met behoud van uw bestaande website werkt. Via ons concept gaat u goedgevonden worden op internet en bent u prominent aanwezig op social media. Kortom met uwregiokapper gaat u met internet geld verdienen.

  • Kan ik mijn bestaande website behouden?

    U kunt uw bestaande website gewoon behouden. Ten behoeve van de communciatie ontwikkelen wij een zogenaamde marketingwebsite geheel in uw huisstijl. Vanuit deze website plaatsen wij namens u berichten op Google en de social media. Als klanten op deze berichten klikken worden zij naar uw reeds bestaande website geleid.  

  • Waarom zou ik op internet communiceren?

    Het is natuurlijk uw beslissing, maar internet wordt steeds belangrijker voor het MKB en zeker ook voor kapsalons. Heel veel klanten (bestaande en nieuwe) halen hun informatie van het internet. Daarom doen steeds meer bedrijven dit. De concurrentie is immers groot en wordt steeds groter. Zie de kappersketens.  Via UwRegioKapper gaat u dit ook doen met grote kans op succes zonder dat u daar iets voor hoeft te doen. En als u niet via internet communiceert doen uw collega kappers dat zeker wel.

  • Ik heb al genoeg klanten. Waarom zou ik er meer willen?

    Dat is heel fijn! Maar hoe weet u dat u uw klanten behoudt? Gemiddeld twintig procent van de klanten zoekt elk jaar een nieuwe kapper. Bovendien zullen er zeker momenten in de week zijn dat u of uw personeel wel degelijk “tijd over” hebben.

  • Kan ik geen eigen, mooie website krijgen?

    Als u gebruikt maakt van ons concept en u heeft nog geen website, dan krijgt u een moderne responsive website met uw eigen look en feel. Deze website is bovendien effectief. U gaat hier geld mee verdienen. Onder de header "social" van onze website krijgt u een indruk hoe onze standaard websites er uit zien. 

  • Is UwRegioKapper een franchise concept?

    Uw regiokapper is geen franchise concept. Maar een unieke en totale internetmarketingoplossing. Wij nemen alles uit handen maar u behoudt uw eigen identiteit, bepaalt zelf uw prijzen en bepaalt zelf hoe en wat u wenst te communiceren. Wij nemen alleen de totale internetmarketing van u over. U draagt geen percentage van de omzet af en u betaalt slechts in abonnementsvorm voor de marketingactiviteiten waardoor u meer klanten en omzet gaat halen. Bovendien heeft u geen vaste verplichtingen. Het abonnement is maandelijks opzegbaar.

  • Wat is definitie van een regio of buurt?

    De meeste klanten bezoeken een kapsalon binnen een straal van 2 tot 3 km van hun huis. In principe is een regio een gemeente met een minimum van 30.000 inwoners. Indien een gemeente minder is dan 30.000 inwoners dan clusteren wij gemeentes. Indien een gemeente groter is dan 30.000 inwoners dan kijken wij of wij een logische indeling op postcodes kunnen maken om eventueel meer regiokappers toe te laten. Wij zullen nooit teveel deelnemers in een regio toelaten omdat dan het concept van goed gevonden worden niet meer opgaat. Dat is in uw belang maar ook in ons eigen belang.

  • Krijg ik nu “UwRegioKapper.nl” in mijn domeinnaam?

    Als u kiest voor de marketingwebsite naast uw bestaande website, dan wordt de domeinnnaam van deze marketing website: <kapsalon>.uwregiokapper.nl. Wij doen dit om via onze technologie optimale vindbaarheid te realiseren. Vanuit deze website komen klanten dan bij uw bestaande website terecht. Als u daarentegen kiest voor onze website als uw standaardwebsite, dan wordt uw domeinnaam:   <kapsalon>.nl. 

    UwRegioKapper is dus geen merknaam die wij willen promoten maar de naam van het concept waarbij alleen het succes van de kapper onder zijn eigen naam wordt nagestreefd.

  • Welke garantie op exclusiviteit heb ik?

    Wij garanderen exclusiviteit volgens ons concept. Wij zijn open in wie de deelnemers zijn en waar zij zijn gevestigd. Bovendien werkt ons concept alleen als wij slechts één kapper per regio hebben. Als ons concept niet werkt behouden wij niet onze klanten. En omdat u maandelijks kunt opzeggen, zullen wij de exclusiviteit waarborgen. 

  • Wat voor soort kapsalons zijn al deelnemer?

    Onder de header "social" van onze website kunt u een indruk krijgen. Maar wij streven niet naar een herkenbare "groep' voor de buitenwereld. Wij communiceren uitsluitend namens u. 

  • Als elke “regiokapper” dezelfde social mediaberichten plaatst hoe onderscheid ik mij dan?

    Niet iedereen plaatst dezelfde social mediaberichten. Maar ook al zou dat zo zijn, door de exclusiviteit per regio wordt de vindbaarheid van uw salon in de regio geoptimaliseerd. U onderscheidt zich van de kapsalons in uw regio. En omdat uw klanten zeer waarschijnlijk voor het overgrote deel uit “uw regio”  komen onderscheidt u zich van uw concurrenten.

  • Hoe weet ik nu dat ik meer omzet heb door dit concept?

    Uw omzet zal geleidelijk stijgen. Meer klanten zullen u gaan vinden. Maar wij kunnen niet bewijzen dat een nieuwe klant door onze communicatie naar uw kapsalon is gekomen. Maar u weet wel dat als u niet communiceert u waarschijnlijk geen extra klanten krijgt. De webshop meten wij uiteraard wel en u zou meer klanten moeten krijgen door onze acties. Deze extra klanten kunnen wij “aanwijzen” als zij reageren op specifieke marketing acties.  

  • Garandeert concept hogere omzet ?

    Wij kunnen uiteraard geen hogere omzet garanderen. Maar via onze bewezen technologie en berichten die wij in andere branches en voor andere bedrijven toepassen, weten wij dat u veel beter gevonden gaat worden op internet en social media. En beter gevonden worden in combinatie met de kwaliteiten van uw salon moet meer klanten opleveren. Daarnaast krijgt u een kant-en-klare webshop. Omdat wij overtuigd zijn van onze aanpak kunt u maandelijks opzeggen.

  • Hoe wordt vindbaarheid gegarandeerd?

    Door onze bewezen technologie in combinatie met de actieve communicatie (internet en social media) krijgt uw website een hogere ranking binnen Google. Dit wordt nog eens versterkt doordat communicatie met Googlepagina’s, webshopacties en social media elkaar versterken waardoor Google uw website een hogere ranking en dus vindbaarheid geeft. Maar wij kunnen niet per sé concurreren met kapsalons die dure advertenties plaatsen op Google. Uw kapsalon komt daar onder te staan (op een organische manier).Bijna net zo effectief maar veel goedkoper. Bovendien blijkt dat veel bezoekers de (betaalde) advertenties overslaan.

  • Wanneer heb ik optimale vindbaarheid?

    Het duurt enige tijd voordat u goed gevonden wordt binnen Google. En een hoge vindbaarheid geeft een grotere kans op conversie (klanten/ aankopen). Wat een optimale vindbaarheid is hangt af van uw verwachtingen in verhouding tot de kosten.

  • Zit er een reserveringssysteem bij?

    Dit leveren wij niet standaard bij onze standaardwebsites.Hetkan op verzoek gemaakt worden tegen een meerprijs. Maar klanten kunnen wel een afspraak maken via de standaard bijgeleverde mailfunctie die dan in uw inbox komt.

    Heeft u echter al een website met een reserveringssysteem dan blijft dit systeem uiteraard behouden. Als klanten reageren op onze communicatie komen zij immers op uw reeds bestaande website terecht.

  • Koppeling met mijn administratie?

    Dat zit er niet standaard bij.. Wij bieden immers een internetmarketingoplossing. Maar wij kunnen dit wel voor u realiseren tegen een meerprijs.

  • Wie schrijft berichten/ wat is de kwaliteit?

    Wij maken gebruik van een extern en professioneel marketing communicatiebedrijf dat bovendien vertrouwd is met onze technologie.

  • Kan ik zelf bepalen wat en wanneer er iets wordt geplaatst?

    Wij overleggen wat en hoe vaak u wenst te communiceren. Dit doen wij in principe voor u. Bovendien kunt u zelf berichten op uw tijdlijn plaatsen/ foto’s van kapsels zelf uploaden.

  • Kan ik zelf ook berichten maken en plaatsen ?

    Dat kan inderdaad. Wij verzorgen doorlopend voor berichten omdat u hierdoor verzekerd bent van regelmatige en krachtige communicatie voor optimale vindbaarheid op internet. Maar u krijgt ook zelf toegang tot de communicatiemodule waardoor u zelf, als u dat wilt, onbeperkt informatie op internet en de social media kan toevoegen.  

  • Ik heb geen social mediapagina’s?

    Dat is geen probleem. Wij helpen u bij het opzetten van uw social mediapagina’s. U zult evenwel zelf de informatie moeten aanleveren.

  • Kan ik ook op Instagram?

    Instagram staat op dit moment geen automatische oploads toe. Handmatig is dit wel mogelijk. U kunt dit zelf doen. Wij kunnen deze dienst ook verlenen tegen een meerprijs.

  • Kan ik blogs toevoegen?

    Jazeker! Wij bieden deze mogelijkheid.

  • Kan ik voor de webshop zelf de producten kiezen?

    Binnen de aanwezige producten maakt u zelf uw keuze en wij maken deze producten zichtbaar op uw website.   

  • Kan ik ook mijn eigen "winkelmerk" in mijn webshop voeren?

    Als uw merk niet standaard in onze productkeuze zit, zouden wij dat kunnen regelen. Het is daarbij wel van belang te weten of uw merk direct aan klanten levert of dat u dat via uw kapsalon dient/wenst te verkopen. Bovendien hebben wij van uw leverancier informatie nodig om zijn producten in de webshop te plaatsen.

  • Hoe gaat de financiële afhandeling voor mijn webshop?

    Bij bestelling in uw webshop betaalt de klant aan ons en wij verzorgen de bestelling en aflevering bij uw klant. Na bestelling krijgt u een negatieve factuur ( verkoopprijs minus inkoopprijs).U hoeft alleen de BTW aangifte te verzorgen. Al het andere verzorgen wij.

  • Hoe en waar wordt de webshopbestelling afgeleverd?

    Wij leveren in principe af bij uw klant en uit uw naam. Op de afleverbon staat uw naam en logo en dus niet die van "UwRegioKapper". U kunt er evenwel voor kiezen het product standaard bij uw kapsalon te laten ophalen (meer traffic in uw kapsalon, meer klanten)

  • Waarom niet gewoon adverteren via Adwords?

    Daar kunt u natuurlijk voor kiezen. Maar dit kan heel duur zijn. U betaalt immers per klik. Dit geldt ook voor communicatie via dag-en weekbladen. Bovendien schrijven wij themapagina's over uw specifieke kwaliteiten. Dat zijn de zoekwoorden die klanten willen vinden. Dus niet "kapper amsterdam" maar "bruidskapsel-amsterdam zuid" . Via ons concept wordt u niet alleen goed gevonden op internet maar verzorgen wij ook doorlopend communicatie op de social media. Bovendien krijgt u een zeer professionele (marketing-) website en webshop en bovenal hoeft u zelf helemaal niets te doen. Wij pretenderen dat de kosten van onze totaaloplossing lager zijn dan uw maandelijkse advertentiekosten via Adwords.

  • Hoe lang duurt de oplevering van het concept?

    Wij streven er naar twee weken na ondertekening van de overeenkomst het complete concept voor u in de lucht te hebben. We gaan er wel vanuit dat u de noodzakelijke informatie op tijd aanlevert. 

  • Voldoet de applicatie aan AVG/GDPR

    De applicatie voldoet aan de eisen van de nieuwe wet AVG/GDPR. Ook wel de Algemene Verordering Gegevensbescherming genoemd. Wij hebben hiervoor een standaardcontract.

1

Contact